kjeveplager

Hvordan behandles vondt i kjeven1

Syptomer fra vondt i kjeven

Du bør tenke på smerte eller støy mens du spiser, spiser eller tygger. Dette inkluderer også restriksjoner i åpningen av munnen, skader på tennene, tannslitasje, stiv eller stram følelse i kinnene eller ansiktet, og smerter eller trykk på ørene og hodet. I de fleste tilfeller er det ikke noe alvorlig på gang. Men fordi du spiser, drikker, snakker, synger, ler og kysser med munnen, kan du fortsatt lide av det i dagliglivet.

Årsaken til vondt i kjeven

Noen ganger oppstår plagene etter en viss hendelse, som å spise noe stort eller hardt, tannbehandling hvor man måtte holde munnen åpen lenge eller fall i ansiktet eller kjeven. Men vanligvis sniker problemene seg gradvis inn. Muntlig atferd som neglebiting, tyggegummi, kniping og sliping (bruxisme) kan forverre plagene. Hodets posisjon og holdningen din, spiller en viktig rolle i dette.

Den psykiske tilstanden, med andre ord hvordan du har det, kan også ha stor innflytelse på plagene. Alle oplever stress noen ganger. Men skjer dette for mye eller for lenge vil du få smerter og problemer i hode-, nakke- og kjeveområdet.

Behandling av vondt i kjeven

Heldigvis kan det gjøres noe med det! Robert er spesialisert til å hjelpe deg med dette. Årsak og symptomer, samt hvordan plagene oppleves, varierer mye fra person til person. Derfor er terapien skreddersydd for dine plager.

Behandlingsmetoder for kjeveleddsplager FysiOn tilbyr følgende behandlingsalternativer for å redusere kjeveplagene dine i hode- og nakkeområdet:
• Kjevefysioterapi
• Treningsterapi (øvelser med temporale leddplager)
• Manuell terapi
• Triggerpunktbehandling
• Fasciaterapi

kjeveplager

HVORDAN KAN VI HJELPE DEG?

Er du nysgjerrig på hva FysiOn kan hjelpe deg med? Ta kontakt med klinikken. Vi har ingen venteliste. Du kan bestille time i dag.